Nieuws van de boswachter

Vraag gratis Bloemrijk Wandelrouteboekje aan

21 MAART 2016 | Wilco Meijers

Routeboekje met vijf bloemrijke wandelroutes verspreid over heel Nederland.

Vraag gratis Bloemrijk Wandelrouteboekje aan

Vraag hier het routeboekje aan

Bloemrijke natuur beschermen

Natuurmonumenten en Weleda slaan opnieuw de handen ineen voor versterking van bloemrijke natuur in Nederland. Vorig jaar gebeurde dat voor het eerst, toen ruim 100.000 m² bloemrijke natuur beschermd en ontwikkeld is. Een geweldige opsteker voor de kwetsbare bloemrijke natuur in Nederland die steeds meer versnipperd is geraakt.

“Mede dankzij de steun van Weleda konden we de bloemrijke weides beschermen en verder ontwikkelen in een aantal prachtige natuurgebieden verspreid over heel Nederland”, vertelt Iris herder van Naturmonumenten. “Dit komt ook de biodiversiteit ten goede: door deze gebieden opnieuw gezond te maken, krijgen ook de bedreigde planten- en diersoorten die er leven, zoals de kiekendief, de spreeuw, bijen en vlinders, een nieuwe kans. De meeste van deze gebieden zijn toegankelijk en voorzien van wandelroutes. De vijf mooiste routes hebben we gebundeld in ons Bloemrijk Wandelrouteboekje, dat gratis kan worden aangevraagd op onze website.”

Video of Weleda en Natuurmonumenten zetten Nederland in bloei

1 product kopen = 1 m² natuur beschermen

Om bloemrijke natuur blijvend te beschermen, wil Weleda de succesvolle campagne van vorig jaar herhalen. Ook dit jaar doneert de producent van natuurcosmetica per verkocht product een bedrag waarmee Natuurmonumenten 1 m² bloemrijke natuur kan beschermen en beheren. Deze actie wordt o.a. ondersteund met een tv-commercial en loopt van 21 maart tot en met 10 april 2016.

Maaike Stufkens, marketing manager Weleda: “Ons doel is in de eerste plaats om middelen vrij te maken waarmee we de activiteiten van Natuurmonumenten kunnen ondersteunen. Daarnaast willen we ook helpen om duidelijk te maken hoe ernstig de situatie is. Bloemrijke natuur is iets heel kostbaars dat we echt niet kwijt willen raken. En gelukkig denken heel wat Weleda-fans daar ook zo over.”

Wilco Meijers