Cookies op Natuurmonumenten.nl

Natuurmonumenten respecteert de privacy van jouw gegevens

Waarom cookies? Ze worden gebruikt om de website en jouw browserervaring te verbeteren, om te integreren met sociale media en jou relevante advertenties te laten zien die op je interesses zijn afgestemd. Klik op "Ik wil een optimaal werkende website" om cookies te accepteren en direct door te gaan naar de website of klik op de link om jouw voorkeuren voor cookies te wijzigen.Meer uitleg over cookies

Kies jouw cookie instelling

Kies eerst de cookies die je wilt toestaan
Nieuws van de boswachter

Weleda en Natuurmonumenten creëren samen 100.000 m² bloemrijke natuur

02 MAART 2015 | Wilco Meijers

Weleda Benelux en Natuurmonumenten zijn begin dit jaar officieel partners. Vandaag start de eerste gemeenschappelijke actie. Het doel: 100.000 m² bloemrijke natuur creëren.

Weleda en Natuurmonumenten creëren samen 100.000 m² bloemrijke natuur

1 product kopen = 1 m² natuur

Door bebouwing, versnippering van natuurgebieden en intensieve veeteelt zijn bloemrijke graslanden vrijwel uit het landschap verdwenen. Daarom draagt Weleda, producent van natuurcosmetica en geneesmiddelen, van 2 tot 22 maart 2015 voor elk verkocht product een bedrag af waarmee Natuurmonumenten 1 m² bloemenweide creëert.

Het streefdoel is om 100.000 m² bloemrijke natuur te scheppen. Dit doet Natuurmonumenten door gebieden aan te kopen en in te richten als bloemrijke natuur. Het gaat bijvoorbeeld om landbouwpercelen middenin een natuurgebied of percelen waarmee natuurgebieden met elkaar worden verbonden. Dit zijn cruciale schakels die bloemen, planten en dieren grotere overlevingskansen bieden.

Op weleda.nl/nederlandinbloei wordt via een teller bijgehouden hoeveel vierkante meter natuur kan worden gecreëerd.

Ook in eigen tuin

Daarnaast wil Weleda via diverse tips zoveel mogelijk mensen stimuleren om ook hun eigen tuin bloemrijk te maken. Deelnemers kunnen hun actie online delen, zodat ook deze vierkante meters kunnen worden meegenomen in de tellerstand. Maaike Stufkens, marketing manager Weleda Benelux: “Met deze dubbele actie willen we aantonen dat iedereen op zijn manier een steentje kan bijdragen om de natuur in Nederland te herstellen. Fondsen werven is een eerste logische stap, maar samen kunnen we nog zoveel meer doen.”

Lees hier meer over het initiatief van Weleda en Natuurmonumenten om Nederland samen in bloei te zetten.

Wilco Meijers