Stageopdracht interne communicatie, afdeling Inkoop & Facilities

Ben jij een aanstormend communicatie talent? Wil jij een stageperiode ervaren waarbij je tegelijkertijd een bijdrage levert aan het behoud van de mooie Natuurlandschappen in Nederland? En wil je daarbij ook nog eens de vrijheid krijgen om zelfstandig en out of the box te handelen? Meld je dan aan als stagiair bij Natuurmonumenten!

De organisatie

Natuurmonumenten is een organisatie die zich inzet voor de verrijking van ons land met bestaande en nieuwe natuurgebieden voor de huidige en toekomstige generaties. We zijn een ondernemende en actieve beweging, die alle mensen die van de natuur houden bij elkaar brengt. Natuurmonumenten beschermt 355 natuurgebieden en waardevolle landschappen met monumentale gebouwen, overal in Nederland. Dat doen we met steun van 719.000 leden en donateurs, ruim 4000 vaste vrijwilligers, de Nationale Postcode Loterij en vele bedrijven, stichtingen en fondsen.

De afdeling waar jouw opdracht ligt is de afdeling Inkoop & Facilities. En dan specifiek binnen het onderdeel inkoop. Met een stel leuke en gezellige collega’s streeft deze afdeling ernaar om de schaarse financiële middelen van de vereniging zo goed als mogelijk in te zetten. Een enthousiaste club mensen die hard aan de weg timmert om de afdeling en de inkoopprocessen verder te professionaliseren. Om deze slag te kunnen maken is het ontzettend belangrijk om draagvlak te creëren bij de interne klant van de afdeling Inkoop; de budgethouder, het Management Team, onze boswachters en andere medewerkers binnen Natuurmonumenten.

De opdracht

De komende periode gaan we dan ook investeren in een interne communicatie strategie die de stip op de horizon zet, aangevuld met een actieplan hoe wij bij die stip gaan komen. Wij staan daarbij open om out of the box te denken met vernieuwende en ludieke ideeën en tools. Daarnaast vinden wij het ontzettend belangrijk om jonge ambitieuze mensen te helpen aan een stageperiode die voldoening geeft en uiteindelijk een win-win resultaat oplevert.

Aan het einde van jouw stage heb je samen met ons de volgende tastbare resultaten opgeleverd:

  • Opstellen communicatiestrategie die de stip op de horizon zet als het gaat om:
    • Aan wie er wordt gecommuniceerd (stakeholder analyse);
    • De boodschap die we met de verschillende doelgroepen willen overbrengen;
    • De wijze of tools waarop/waarmee we communiceren?
  • Opstellen plan van aanpak en planning die invulling geeft aan de communicatiestrategie.

In deze stageperiode word je begeleid door de Manager Inkoop & Facilities in samenwerking met de afdeling Marketing & Communicatie.

Aanmelden!

Kortom; zoek jij een stageopdracht op het gebied van interne communicatie bij een interessante landelijke organisatie met een maatschappelijk doel? Stuur dan snel je motivatie en CV aan Jasper Kuperus, Manager Inkoop & Facilities via [email protected]