Ga direct naar inhoud
Nieuws

Nieuwe merkcampagne Natuurmonumenten gestart (eind september): Laat de natuur leven

08 oktober 2024 | Anton Augustijn

Natuurmonumenten brengt ons merk vanaf eind september opnieuw onder de aandacht bij het grote publiek. Dat doen we met een campagne op tv, online en met buitenreclame. Vanaf 30 september gebruiken we ook onze nieuwe slogan: ‘Laat de natuur leven’.

Foto

Het is een subtiele verandering, die je misschien al had herkend: waar ‘Natuur laat je leven’ de afgelopen jaren onze bekende zin was, profileren we ons straks met de zin ‘Laat de natuur leven’. Een klein verschil in taal, maar een groot verschil in gedachtegoed. Het zegt zoveel als: de natuur is er niet voor ons, het is nodig dat wíj́ er zijn voor de natuur.

Vertellen wat Natuurmonumenten doet. Als Natuurmonumenten willen we alle mensen in Nederland bereiken, zodat we samen aan een Natuurrijker Nederland (het hoofddoel van onze Meerjarenstrategie) kunnen werken. Of dat nu in stem, tijd, geld, of groen gedrag is. Dat is nodig, want lang niet iedereen in Nederland weet dat het slecht gaat met de natuur en dat we daar iets aan kunnen veranderen. NM investeert in een merkcampagne die het grote verhaal van de natuur in het klein laat zien. Letterlijk en figuurlijk!

Op 30 september 2024 lanceerde NM een merkcampagne op televisie, met online video en buitenreclame, in een cyclus van drie weken, die de komende jaren met regelmaat herhaald wordt. De rest van de tijd is de nieuwe merkstrategie natuurlijk te herkennen in de eigen communicatiekanalen en -middelen en op onze fysieke locaties, zoals bezoekerscentra en in de beheereenheden. Die veranderingen worden stap voor stap doorgevoerd, samen met collega’s en vrijwilligers. 

Anton Augustijn