Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten en instellingen.

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag aan Natuurmonumenten? Bekijk hier de antwoorden op veelgestelde vragen.

Winteravondlezing over steenuilen Nationaal Park Dwingelderveld

Update coronavirus

  • Vanwege het coronavirus zijn alle bezoekerscentra en infopunten voorlopig gesloten. Activiteiten die daar plaatsvinden of starten gaan niet door.
  • Alle excursies in gebieden en bij bezoekerscentra zijn tot nader order geannuleerd. Het geld wordt automatisch teruggeboekt. Het is niet nodig daarvoor een verzoek te doen via ons contactformulier of onze ledenservice.

Hoe word ik lid van Natuurmonumenten?

Dat kan heel eenvoudig via ons online formulier. 
Klik hier om lid te worden van Natuurmonumenten

Hoe betaal ik vanuit het buitenland?

Beschikt u over een rekening bij een bankinstelling in Nederland? Dan kunt u gewoon gebruik maken van de bijgeleverde acceptgiro- of machtigingskaart.

Als dat niet mogelijk is, dan kunt u betalen via een eigen overschrijvingsformulier ten name van "Vereniging Natuurmonumenten ‘s-Graveland" onder vermelding van:

  • BIC: INGBNL2A
  • IBAN: NL 69 INGB 0000 0099 33
  • Wilt u bij de omschrijving uw lidnummer vermelden?

Waarom staat er een QR-code op mijn Ledenpas?

Omdat we bij Natuurmonumenten blijven innoveren, staat er vanaf 2020 een QR-code op de ledenpas. Op dit moment is de code nog niet actief, maar in de toekomst willen we via de QR-code bepaalde voordelen makkelijk en efficiënt aanbieden. We houden je op de hoogte van de ontwikkelingen. Lees hier meer

Waar is de QR-code op mijn Ledenpas uit opgebouwd?

De code is gekoppeld aan je lidnummer en een unieke cijfercode. Wij hebben er bewust voor gekozen om geen persoonlijke gegevens in de QR-code te verwerken. Hierdoor is je privacy gewaarborgd, ook als je de Ledenpas kwijtraakt.

Ik heb opgezegd en ontvang toch een Ledenpas. Wat moet ik doen?

Als je een opzegbevestiging hebt ontvangen, hoef je geen actie te ondernemen. De opzegging is dan volledig verwerkt, maar heeft het aanmaakproces van de ledenpas gekruist. Heb je geen opzegbevestiging ontvangen? Vul dan het contactformulier in. Wij gaan het dan oplossen.

Ik heb mijn Ledenpas nog niet ontvangen. Wanneer kan ik mijn Ledenpas verwachten?

Wij leveren de Ledenpas tot eind januari. Heb je eind januari nog niets ontvangen, dan vragen we je het contactformulier in te vullen. Wij zorgen ervoor dat je de Ledenpas alsnog ontvangt.

Kan ik een lidmaatschap cadeau geven?

Ja, dat kan. Kijk hier voor meer informatie over het cadeaulidmaatschap.

Ik ben mijn lidmaatschapspas kwijt, kan ik een nieuwe aanvragen?

Dat kan. Vul hier het formulier in, dan krijgt u een nieuw bewijs van lidmaatschap opgestuurd.

Hoe kan ik mijn adres wijzigen?

Het adres waarop u als lid staat ingeschreven bij Natuurmonumenten kunt u wijzigen door het invullen van dit formulier.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

Uw rekeningnummer kunt u wijzigen door het invullen van dit formulier.

Wat kost een lidmaatschap van Natuurmonumenten?

Vanaf € 2,75 per maand bent u al lid van Natuurmonumenten. Klik hier om lid te worden.

Waar vind ik het jaarverslag?

Het jaarverslag van Natuurmonumenten staat hier

Waar vind ik informatie over de ledencommissies?

Kijk hier voor meer informatie over de ledencommissies

Waar vind ik de informatie over activiteiten die bij de verschillende bezoekerscentra georganiseerd worden?

Alle activiteiten staan in de activiteitenagenda. Kijk hier voor algemene informatie over een bezoekerscentrum. 

Waar vind ik informatie over voorzieningen voor mensen met een fysieke beperking? 

Informatie voor mensen met een fysieke beperking is hier te vinden.
Kijk ook eens op www.natuurzonderdrempels.nl: een site over de toegankelijkheid, bereikbaarheid en bruikbaarheid van Nederlandse natuurgebieden voor mensen met een handicap of een chronische ziekte.

Wat is OERRR?

Ieder kind in Nederland heeft recht op natuur. Daarom is er OERRR: het jeugdprogramma van Natuurmonumenten dat alle kinderen van 0 tot 12 jaar zelf de natuur laat ontdekken. Natuurmonumenten wil kinderen en hun ouders stimuleren om vaker naar buiten te gaan. Met uitdagende kaarten van OERRR laten we kinderen de natuur ontdekken. Lekker buiten spelen, fantaseren, klimmen, klauteren en knutselen. Daar worden kinderen blij van. Dat is OERRR. Kijk hier voor meer informatie

Hoe kan ik mijn kind opgeven voor OERRR?

Dit kan heel eenvoudig door het online aanmeldformulier in te vullen. Je ontvangt per mail een bevestiging van de aanmelding van je kind. Vervolgens ontvang je binnen enkele weken de eerste kaarten en het welkomstcadeau in de brievenbus.

logo