Heb je een vraag aan Natuurmonumenten? Bekijk hier de antwoorden op veelgestelde vragen.
Update coronavirus
Alle excursies en andere activiteiten in gebieden en bij bezoekerscentra zijn geannuleerd tot en met vrijdag 23 april. Alle deelnemers ontvangen bericht en hun geld terug. Je hoeft hier zelf geen actie voor te ondernemen. Online bijeenkomsten gaan wel door.
Alle bezoekerscentra van Natuurmonumenten zijn voorlopig gesloten.
Het adres waarop u als lid staat ingeschreven bij Natuurmonumenten kunt u wijzigen door het invullen van dit formulier.
Hoe kan ik mijn bijdrage wijzigen?
Uw bijdrage kunt u verhogen door deze vraag te stellen via dit formulier.
Hoe geef ik een naamswijziging door?
Een naamswijziging kunt u doorgeven door dit aan te geven in dit formulier.
Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?
Uw rekeningnummer kunt u wijzigen door het invullen van dit formulier.
Lidmaatschap
Waar kan ik mijn lidnummer vinden?
Je lidnummer is terug te vinden op je ledenpas, onze schriftelijke communicatie of in de bevestigingsmail wanneer je lid bent geworden. Deze mail heeft als onderwerp ‘Welkom bij Natuurmonumenten’, dit kan helpen met zoeken. Op brieven vermelden wij dit vaak als relatienummer.
Omdat we bij Natuurmonumenten blijven innoveren, staat er vanaf 2020 een QR-code op de ledenpas. Op dit moment is de code nog niet actief, maar in de toekomst willen we via de QR-code bepaalde voordelen makkelijk en efficiënt aanbieden. We houden je op de hoogte van de ontwikkelingen. Lees hier meer
Waar is de QR-code op mijn Ledenpas uit opgebouwd?
De code is gekoppeld aan je lidnummer en een unieke cijfercode. Wij hebben er bewust voor gekozen om geen persoonlijke gegevens in de QR-code te verwerken. Hierdoor is je privacy gewaarborgd, ook als je de Ledenpas kwijtraakt.
Wat kost een lidmaatschap van Natuurmonumenten?
Vanaf € 3,- per maand bent u al lid van Natuurmonumenten. Klik hier om lid te worden.
Waar is de QR-code op mijn Ledenpas uit opgebouwd?
De code is gekoppeld aan je lidnummer en een unieke cijfercode. Wij hebben er bewust voor gekozen om geen persoonlijke gegevens in de QR-code te verwerken. Hierdoor is je privacy gewaarborgd, ook als je de Ledenpas kwijtraakt.
Ik ben mijn lidmaatschapspas kwijt, kan ik een nieuwe aanvragen?
Ik heb opgezegd en ontvang toch een ledenpas. Wat moet ik doen?
Als je een opzegbevestiging hebt ontvangen, hoef je geen actie te ondernemen. De opzegging is dan volledig verwerkt, maar heeft zich gekruist met het versturen van de nieuwe ledenpas. Heb je geen opzegbevestiging ontvangen? Vul dan het contactformulier in. Wij gaan het dan voor je oplossen.
Ik heb opgezegd, maar ik ontvang toch een nieuwe ledenpas. Wat moet ik doen?
Wanneer je een opzegbevestiging per e-mail of per post ontvangen hebt, kun je er vanuit gaan dat de opzegging goed verwerkt is. De ontvangen ledenpas mag je als niet verzonden beschouwen.
Natuurgebieden
Zijn de wc's open?
Alle bezoekerscentra en de faciliteiten van Natuurmonumenten zijn in ieder geval gesloten tot vrijdag 24 april.
Zijn de bezoekerscentra geopend?
Alle bezoekerscentra van Natuurmonumenten zijn in ieder geval gesloten tot 26 april.
Vaart de pont naar Tiengemeten nog?
Tot 19 februari is het helaas niet mogelijk om over te varen naar Tiengemeten. Iedereen die een pontkaartje heeft geboekt voor de periode dat de veerdienst niet vaart, krijgt hiervan bericht dat het geld teruggestort wordt.
Bezoekers van één van de Buitenleven Vakantiewoningen zijn nog steeds welkom om over te varen. Over deze overtochten zal rechtstreeks contact zijn. Meer informatie lees je hier.
Kan ik aanleggen met mijn boot bij Marker Wadden?
De haven van Marker Wadden is gewoon geopend. Wel houden wij ons aan de geldende corona-maatregelen.
Wat mag er wel en niet in de gebieden van Natuurmonumenten?
Bij de entrees van elk gebied vind je de bezoekregels van het gebied. Kijk ook bij de online bezoekersinformatie van natuurgebieden.
Hier vind je informatie over specifieke onderwerpen:
Voor het organiseren van een groepsactiviteit of evenement en professioneel gebruik kun je hier toestemming aanvragen.
Waar vind ik informatie over voorzieningen voor mensen met een fysieke beperking?
Informatie voor mensen met een fysieke beperking is hier te vinden. Kijk ook eens op www.natuurzonderdrempels.nl: een site over de toegankelijkheid, bereikbaarheid en bruikbaarheid van Nederlandse natuurgebieden voor mensen met een handicap of een chronische ziekte.
Waar kan ik toestemming aanvragen voor het organiseren van een (sport)activiteit of evenement in een van jullie natuurgebieden?
Wij vragen derden ons te melden wanneer zij een activiteit in onze gebieden willen organiseren.
Een kortingscode voor de webshop werkt niet, wat nu?
De kortingscode uit het voordeelbonnenboekje werkt uitsluitend nadat je ingelogd bent in onze webwinkel.
Contributie en Donatie
Wat kost een lidmaatschap van Natuurmonumenten?
Vanaf € 3,- per maand bent u al lid van Natuurmonumenten. Klik hier om lid te worden.
Hoe betaal ik vanuit het buitenland?
Beschikt u over een rekening bij een bankinstelling in Nederland? Dan kunt u gewoon gebruik maken van de bijgeleverde acceptgiro- of machtigingskaart.
Als dat niet mogelijk is, dan kunt u betalen via een eigen overschrijvingsformulier ten name van "Vereniging Natuurmonumenten ‘s-Graveland" onder vermelding van:
BIC: INGBNL2A
IBAN: NL 69 INGB 0000 0099 33
Wilt u bij de omschrijving uw lidnummer vermelden?
Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?
Uw rekeningnummer kunt u wijzigen door het invullen van dit formulier.
Activiteiten
Ik heb een vraag over excursies
Alle excursies tot 24 april 2021 zijn geannuleerd. Heb je een van deze excursies geboekt dan ontvang je automatisch je geld terug. Je hoeft hiervoor niets te doen. Online bijeenkomsten gaan wel door. Heb je een andere vraag over excursies gebruik dit formulier om een vraag te stellen.
Gaat mijn geboekte activiteit nog door?
Alle excursies en andere activiteiten in gebieden en bij bezoekerscentra zijn geannuleerd tot en met vrijdag 23 april. Alle deelnemers ontvangen bericht en hun geld terug. Je hoeft hier zelf geen actie voor te ondernemen. Online bijeenkomsten gaan wel door.
Waar vind ik de informatie over activiteiten die bij de verschillende bezoekerscentra georganiseerd worden?
Alle activiteiten staan in de activiteitenagenda. Kijk hier voor algemene informatie over een bezoekerscentrum. De algemene voorwaarden voor deelname aan onze activiteiten staan hier.
Alle bezoekerscentra van Natuurmonumenten zijn in ieder geval gesloten tot 9 februari.
Algemeen
Ik heb een klacht
Vragen en klachten kun je telefonisch, schriftelijk of per e-mail aanmelden bij de Ledenservice van Natuurmonumenten. De klachtenprocedure kun je hier vinden.
Op welke tijden is de ledenservice telefonisch bereikbaar?
Onze ledenservice is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 09.00 uur 's ochtends tot 17.00 uur 's avonds.
OERRR
Wat is OERRR?
Ieder kind in Nederland heeft recht op natuur. Daarom is er OERRR: het jeugdprogramma van Natuurmonumenten dat alle kinderen van 0 tot 12 jaar zelf de natuur laat ontdekken. Natuurmonumenten wil kinderen en hun ouders stimuleren om vaker naar buiten te gaan. Met uitdagende kaarten van OERRR laten we kinderen de natuur ontdekken. Lekker buiten spelen, fantaseren, klimmen, klauteren en knutselen. Daar worden kinderen blij van. Dat is OERRR. Kijk hier voor meer informatie
Hoe kan ik mijn kind aanmelden voor OERRR?
Dit kan heel eenvoudig door het online aanmeldformulier in te vullen. Je ontvangt per e-mail een bevestiging van de aanmelding van het kind. Vervolgens ontvang het lid van OERRR binnen enkele weken de eerste kaarten en het welkomstcadeau in de brievenbus. Meer informatie over OERRR kun je hier vinden.