Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten en instellingen.

Algemene voorwaarden activiteiten

Bekijk hieronder de algemene voorwaarden voor deelname aan activiteiten van Natuurmonumenten.

Activiteiten bij Natuurmonumenten

Vooraf betalen

Het vooraf betalen voor een activiteit is verplicht.

Online boeken en betalen

Bij de boeking via onze website ontvang je een ticket voor de activiteit via e-mail. In deze email staan alle bijzonderheden over de boeking.

Boeken en betalen bij een bezoekerscentrum van Natuurmonumenten

Bij het boeken aan de balie van een bezoekerscentrum verzorgt onze baliemedewerker de boeking. De tickets worden toegestuurd per e-mail. Vindt de activiteit plaats op de dag van de boeking, dan ontvang je in het bezoekerscentrum een print van deticket(s) of een ander bewijs van betaling. Je rekent af bij de kassa van het bezoekerscentrum (PIN of contant).

Andere betaalmogelijkheden

Activiteiten zijn online en bij een bezoekerscentrum te boeken. Bij hoge uitzondering kan de ledenservice van Natuurmonumenten de boeking telefonisch verzorgen. Wanneer u bij een telefonische bestelling kiest voor betalen met de betaallink worden de door u bestelde kaartjes voor een korte periode vastgehouden. Deze periode wordt bij aankoop (en) per e-mail vermeld. Wanneer u de kaartjes niet binnen deze periode betaalt, vervalt de reservering en zult u de kaartjes indien nog beschikbaar, weer opnieuw moeten bestellen.

Boeking groepsactiviteiten

Boekingen voor groepsvaartochten in het Naardermeer kunnen telefonisch geboekt worden via de ledenservice van Natuurmonumenten (Telefoonnummer: 035 655 9955). Na de boeking ontvang je een schriftelijke bevestiging van de boeking en een factuur. Een groepsboeking dient twee weken voor aanvang van de activiteit betaald te zijn.

Boeking voor minder validen

Boekingen voor minder validen kunnen alleen telefonisch via de ledenservice. Na de boeking ontvang je een schriftelijke bevestiging van de boeking en een factuur. Er worden geen administratiekosten in rekening gebracht.

Ledenprijs

Leden van Natuurmonumenten komen in aanmerking voor een korting op de prijs van activiteiten. Deze ledenprijs geldt voor de gezinsleden van het lid. Daarnaast geldt de ledenprijs voor 1 introducee, niet behorend tot het gezin. Vul bij de boeking je lidnummer in om in aanmerking te komen voor de ledenprijs. Het lidnummer is te vinden op de ledenpas die jaarlijks door Natuurmonumenten toegestuurd.

Lid worden

Nog geen lid? Bij het boeken van activiteiten en het bestellen van tickets kun je direct lid worden van Natuurmonumenten. Bij het boeken van activiteiten ontvang je dan eenmalig 10 euro korting op het winkelmandje en geniet je direct van ledenkorting. Je kunt nooit meer korting krijgen dan de waarde van je mandje. Bestel je tickets voor Tiengemeten? Dan ontvang je korting op de eerste zes kaartjes.
Als je ervoor kies om lid te worden van Natuurmonumenten bij het afronden van een boeking, dan geef je toestemming aan Natuurmonumenten om – tot wederopzegging – doorlopende-incasso-opdrachten naar je bank te sturen om het lidmaatschapsbedrag van € 30 per jaar van je rekening af te schrijven ten behoeve van Natuurmonumenten. Je hebt 14 dagen bedenktijd na je  aanmelding. Als je het niet eens bent met de afschrijving kunt je die laten terugboeken. Neem hiervoor binnen acht weken na afschrijving contact op met je bank. Vraag je bank naar de voorwaarden. Incassant ID: NL10ZZZ405167300000
Incassant gegevens: Vereniging Natuurmonumenten, Noordereinde 60, 1243 JJ 's Graveland, Nederland
Machtigingskenmerk: het machtigingskenmerk word je schriftelijk toegestuurd.

Bij annulering van het lidmaatschap is Natuurmonumenten gerechtigd om de verleende korting terug te vorderen.

Het programma

Wijzigingen in het programma van activiteiten zijn voorbehouden.

Annulering door Natuurmonumenten

Natuurmonumenten houdt zich het recht voor om activiteiten op het laatste moment te annuleren. Bijvoorbeeld vanwege (on)weersverwachting (veiligheid), te weinig aanmeldingen of anders. Bij annulering ontvang je bericht hierover via e-mail. Wanneer je bij de boeking je telefoonnummer hebt ingevoerd, word je hier ook telefonisch van op de hoogte gesteld. Bij annulering door Natuurmonumenten worden de betaalde kosten teruggestort. Dit gebeurt automatisch bij klanten van wie bij ons de bankrekeninggevens bekend zijn. Zijn deze niet bekend dan kun je schriftelijk verzoeken om teruggave van de kosten via de ledenservice onder vermelding van de activiteit, datum en het ticketnummer.  Eventueel gemaakte reis- en overige kosten worden niet vergoed!

Annulering en wijziging van boekingen

Bij het annuleren van individuele boekingen of groepsboekingen ontvang je geen geld retour.
Neem voor wijziging van de boeking neem telefonisch contact op met de Ledenservice van Natuurmonumenten. Je kunt tot 6 werkdagen voor de activiteit omboeken naar een andere activiteit of dezelfde activiteit op een andere datum. De oude tickets zijn dan niet meer geldig. Nieuwe tickets worden gemaild. Let op: dit kan alleen op werkdagen tijdens kantooruren en niet in het weekend. Niet deelgenomen, maar wel betaald? Als je een excursie hebt geboekt en betaald, maar je neemt niet deel, dan ontvang je geen geld retour.

Openingstijden ledenservice

De ledenservice is bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur.

Boeken kan via de reserveringslijn 035 6559955.

Adres 

Noordereinde 60
1243 JJ ’s Graveland

Postadres
Postbus 9955
1243 ZS ‘s Graveland

Contact

Naar aanleiding van je boeking kun je door Natuurmonumenten worden gebeld of gemaild over de boeking of andere acties van Natuurmonumenten.

Persoonsgegevens

In het kader van de dienstverlening, wanneer je je inschrijft voor een door Natuurmonumenten georganiseerde activiteit, legt Natuurmonumenten je gegevens vast conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming, de AVG.

Natuurmonumenten gebruikt de gegevens om de reservering voor je in orde te kunnen maken en om je op de hoogte te kunnen brengen van wijzigingen in het programma van de door jou geboekte activiteit. Daarnaast kunnen deze ook gebruikt worden voor marketingdoeleinden, bijvoorbeeld om je te informeren over de (overige) activiteiten, projecten en producten van Natuurmonumenten. Wil je niet dat we je bellen? Geef dit dan door via het vragenformulier van onze ledenservice, dan halen we je uit ons systeem. Ontvang je na uitschrijving toch een telefoontje? Dan hebben we elkaar helaas net gekruist, en lagen je gegevens al bij ons callcenter op het moment dat je je liet uitschrijven.

Bij inschrijving voor concerten van het NMF Kamermuziekfestival bij Natuurmonumenten geldt dat je ook benaderd kunt worden door het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds; we verstrekken de volgende persoonsgegevens aan het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds: naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer. Natuurmonumenten heeft met NMF een verwerkersovereenkomst gesloten. Met inzenden van dit formulier geef je Natuurmonumenten hiervoor toestemming. Wil je niet dat we uw gegevens doorgeven aan het NMF? Geef dit dan door via het vragenformulier van onze ledenservice, dan zorgen wij ervoor dat wij uw gegevens niet aan hen doorgeven.

Je gegevens worden verder niet aan andere derde partijen verstrekt.

Klachtenprocedure

Vragen en klachten kun je telefonisch, schriftelijk of per e-mail aanmelden bij de Ledenservice van Natuurmonumenten:
Telefoon: 035-6559911 (bereikbaar op werkdagen van 09:00 uur - 17:00 uur)
E-mail: Via het vragenformulier
Brief: Natuurmonumenten, Ledenservice, Postbus 9955, 1243 ZS, ’s-Graveland
Meer informatie over klachtenafhandeling vind je op www.natuurmonumenten.nl.

 

 

logo