Nieuws van de boswachter

Bekijk het jaarverslag van 2015

26 april 2016 | Wilco Meijers

Natuurmonumenten is een beweging van mensen die samen opkomen voor de natuur. Dat is ook de rode draad van ons jaarverslag 2015.

Bekijk het jaarverslag van 2015

Het afgelopen jaar hebben we bijvoorbeeld met duizenden natuurliefhebbers een nieuw bos aangeplant bij Utrecht. Een geweldig resultaat voor de natuur, maar ook voor de omwonenden die hier generaties lang van kunnen genieten.

Het samen opkomen voor de natuur uit zich op veel meer plekken en in allerlei vormen. Zo hebben boswachters uit verschillende gebieden samen met omwonenden natuurvisies gemaakt. In Norg hebben we een landschapsconferentie georganiseerd waarbij ideeën en suggesties uit de omgeving centraal stonden. En in heel Nederland gingen duizenden vrijwilligers langs de deuren om te collecteren voor de natuur.

Natuur veiligstellen en beheren voor de toekomst doen we nadrukkelijk niet alleen, maar samen met iedereen die de natuur steunt en ervan geniet. Die ontwikkeling willen we de komende jaren nadrukkelijk intensiveren. Op die manier kunnen we ervoor zorgen dat de natuur in Nederland gewaarborgd én gewaardeerd blijft.

Bekijk het jaarverslag 2015 hier >

placeholder