Natuurmonumenten genomineerd voor de Reputatiemanagement Award 2014
Natuurmonumenten is een van de vijf finalisten voor de Reputatiemanagement Award 2014.
<p>Dit is dé vakprijs voor de organisatie die er de afgelopen periode het best in is geslaagd de waardering bij haar stakeholders aantoonbaar te vergroten. Professionals die werkzaam zijn op het gebied van reputatiemanagement bepalen de uiteindelijke winnaar door te stemmen op een van de vijf finalisten.</p>
<h3>Reputatiemanagement</h2>
<p>De vijf finalisten zijn door experts op het gebied van reputatiemanagement gekozen uit een lijst genomineerden die zijn aangedragen door vakgenoten. De finalisten onderscheiden zich door hun visie op reputatiemanagement, communicatie met stakeholders en behaalde resultaten.</p>
<h3>Grotere rol achterban</h2>
<p>Belangrijk speerpunt voor de nominatie van Natuurmonumenten is het geven van een grotere rol aan de achterban en betrokkenen bij het beschermen van natuur in Nederland. Zij worden niet alleen uitgenodigd om hun mening te geven, maar ook om na te denken over de inrichting van een gebied, de besluitvorming over een landschapsproject, het kopen van een aandeel van een natuurterrein of het uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden.</p>
<p>Voorbeelden zijn de inrichting van een nieuw gebied samen met omwonenden in Delftzijl en de Grote Natuur Enquête waaraan 40.000 leden deelnamen en waarvan de uitkomsten worden vertaald in nieuw beleid van Natuurmonumenten.</p>
<p>Tegelijkertijd heeft Natuurmonumenten de dialoog met haar stakeholders geïntensiveerd en is een overkoepelende communicatiestrategie geformuleerd om de in de loop der jaren ontstane kloof tussen Natuurmonumenten en het publiek te dichten. Centraal staat het streven om mensen weer enthousiast te maken voor de natuur.</p>
<h3>Jury</h2>
<p>De juryleden voor deze vakprijs zijn Peter Kerkhof (hoogleraar Communicatiewetenschap VU), Ron van der Jagt (voorzitter Logeion), Rocco Mooij, (hoofdredacteur Communicatie), Jeroen Duijvestijn (eigenaar DCR), Karel Slootman (managing partner Motivaction) en Henk Noort (oprichter StakeholdersLab).</p>
<h3>Bepaling winnaar</h2>
<p>Marketing- en communicatieprofessionals die zich bezighouden met reputatie worden uitgenodigd om vóór 21 november hun stem uit te brengen op de meest overtuigende reputatiecase. De vijf cases bekijken en stemmen op een finalist kan via <a href="http://www.reputatiemanagementaward.nl/">reputatiemanagementaward.nl</a…;
<p>De feestelijke uitreiking van de Award vindt plaats op vrijdag 21 november tijdens een symposium bij Motivaction, bureau voor onderzoek en advies, in Amsterdam. Het is het tweede jaar dat de Award zal worden uitgereikt. </p>