Meer fans voor Natuurmonumenten
Het aantal kinderen van OERRR is afgelopen jaar hard gegroeid. Het aantal kinderen dat zich aansloot bij het initiatief van Natuurmonumenten nam toe van 150.000 naar 195.000. Ook op Social Media weet Natuurmonumenten steeds meer natuurliefhebbers te bereiken: op Facebook maandelijks gemiddeld 1,5 miljoen mensen. Nieuwe groepen mensen die de natuur een warm hart toedragen.
<p>Het aantal leden en donateurs daalde afgelopen jaar licht met zo’n 1,3 procent van 735.000 naar 725.000. Het aantal vrijwilligers dat zich inzette voor de natuur nam toe naar 4160. Daarnaast collecteerden nog eens ruim 7.000 mensen voor Natuurmonumenten.</p>
<p>Marc van den Tweel, algemeen directeur van Natuurmonumenten: ‘Wij zijn er trots op dat Natuurmonumenten een nieuwe generatie natuurbeschermers weet te bereiken. Je ziet dat mensen zich op allerlei manieren inzetten voor de natuur. En dat blijft het belangrijkste: dat een brede en diverse achterban zich inzet voor de kwetsbare natuur in Nederland. ‘</p>
<p>Ook op het Social Media vlak doet Natuurmonumenten het goed. Het aantal fans op Facebook is in een jaar tijd opnieuw verdrievoudigd, van 56.000 naar 150.000. Ook het aantal volgers van het Twitteraccount @Natuurmonument is toegenomen naar 22.000. Er zijn daarnaast 74 twitterende boswachters van Natuurmonumenten actief met gezamenlijk 68.000 volgers. Inmiddels zijn er 48 boswachters die een Facebook pagina rond een natuurgebied beheren, gezamenlijk hebben deze pagina's 90.000 fans. </p>
<p>Natuurmonumenten wil de burgerbeweging blijven die ze al 110 jaar is. Ze doet dit onder andere door zich samen met omwonenden te verzetten tegen een vliegveld in Twente, weer leven te brengen in het Markermeer, door via crowdfunding het natuurherstel in de Oosterschelde op gang te helpen en door bezoekers meer de regie te geven over het gebruik van natuurgebieden. </p>
<h3>Noot voor de redactie:</h3>
<p>Voor meer informatie kunt u contact opnemen met woordvoerder Margreet van Beem, 0655825191. m [dot] [email protected] </p>