Nieuws van de boswachter

Het Nieuwe Nassen: duurzame inspiratie voor Rotterdamse horeca

10 september 2021 | Natascha Hokke

De wereldwijde groeiende vraag naar voedsel, klimaatverandering en nieuwe wet- en regelgeving (bijv. het verbod op wegwerpplastic) vragen om veranderingen. Wat kan de Rotterdamse horeca vandaag nog aan hun menu veranderen, om te voorkomen dat we straks met onze kaplaarzen aan op het terras zitten? Waar begin je en nog belangrijker: waar liggen de kansen?

Nieuwe Nassen burger

Als partner van MKB010>>Next organiseert BlueCity ‘Het Nieuwe Nassen’, een programma voor Rotterdamse horeca- en foodretail-ondernemingen met praktische tips en inspiratie over hoe je jouw bedrijf toekomstbestendig inricht.

Het Nieuwe Nassen: Podcast, Meet-up en Impact Cafés

De negatieve financiële gevolgen door COVID-19 zijn voor veel ondernemers het komende jaar nog steeds voelbaar en een hot topic. De belangrijkste vraag en aanknoping van ‘Het Nieuwe Nassen’, is hoe duurzame innovaties kunnen bijdragen aan een financieel gezondere situatie voor je onderneming.

Het programma biedt inzicht in:

  • Welke kansen ondernemers hebben om voedsel slimmer en lokaal en met oog voor de omliggende natuur in te kopen
  • Hoe om te gaan met je food waste en organisch afval
  • Een toekomstgericht menu
  • Tips over herbruikbare verpakkingen, nu single use plastic verpakkingen verboden zijn

Het programma kent verschillende niveaus en biedt handvatten voor ondernemers om direct zelf mee aan de slag te gaan. 

Spread the word

Ben jij of ken jij Rotterdamse ondernemers die hier graag aan mee willen doen? Op dinsdag 2 november organiseert BlueCity in het voormalige Tropicana zwembad een Meet-up waarin ondernemers worden geïnspireerd door projecten waar ze direct op kunnen aanhaken of die helpen bij het zetten van de eerste stappen om (meer) duurzame innovaties toe te passen. Dat combineert BlueCity met een markt en borrel. De Meet-up organiseert BlueCity in samenwerking met het droomfondsproject ‘Rotterdam de boer op!’. 

Je kunt je hier aanmelden voor de Meet-up!

Luister de podcast

In de podcast-serie gaat Rotterdamse chef en ondernemer Perry de Man, podcast host en ambassadeur van het ‘Het Nieuwe Nassen’, in gesprek met horeca- en foodretail ondernemers over het runnen van een bedrijf dat klaar is voor de toekomst. Te gast zijn onder meer Michael Schook (chef-kok restaurant Heroïne), Paul Sharo (eigenaar Man Met Bril Koffie) en Thomas Uljee (mede-oprichter Tomasu, bakkerij Eurobakker). 

De podcast is vanaf 8 september te beluisteren op bluecity.nl/het-nieuwe-nassen en ondernemers kunnen zich via deze pagina aanmelden voor de Meet-up en meer informatie vinden over de Impact Cafés.

Perry de Man
Boswachter op het Rotterdamse platteland
Natascha Hokke

Boswachter

logo