Natuurmonumenten respecteert de privacy van jouw gegevens

Nieuws van de boswachter

Bekijk het digitale jaarverslag van 2017

31 MEI 2018 | Natuurmonumenten

Natuurmonumenten is een beweging van mensen met hart voor de natuur. Een beweging die nodig is om onze prachtige natuur, landschappen en monumenten te beschermen.

Dat er een sterk besef is in de samenleving dat er wat op het spel staat, bleek al bij onze campagne Bescherm de Kust. Vorig jaar mondde dat uit in het Kustpact, waardoor onze ongerepte stranden en duinen beter beschermd zijn.

Het dramatische verlies van insecten bracht opnieuw een schok teweeg. De zorg die door velen is geuit, moet komende zomer leiden tot een plan om de achteruitgang van de biodiversiteit om te buigen naar herstel.

Intussen werken we ook door aan onze kerntaken: beschermen, beheren en ontwikkelen van natuur. De resultaten – van de aanleg van Marker Wadden tot de wolken kieviten en grutto’s in onze weidevogelgebieden – inspireren ons om met dit werk door te gaan. Werk dat ook alleen maar mogelijk is dankzij al die mensen met hart voor de natuur.

Bekijk hier het jaarverslag 2017

Natuurmonumenten