Natuurmonumenten en Landal GreenParks winnen SponsorRing
Landal GreenParks en Natuurmonumenten hebben samen een gouden SponsorRing gewonnen met hun samenwerking in de zomer van 2019. Het doel van de samenwerking was: ‘het creëren van natuurbeschermers van de toekomst’.
Landal GreenParks en Natuurmonumenten hebben het maatschappelijk probleem van het behoud van biodiversiteit vertaald in een Wilde Bloemencampagne. De oproep ‘maak plaats voor wilde bloemen’ waarbij iedereen zelf aan de slag kon, bijvoorbeeld door bloemenzaadjes te planten en bloembommetjes te gooien, heeft in hoge mate bijgedragen aan het succes. Heel veel kinderen en volwassenen gingen op de parken van Landal GreenParks én thuis aan de slag om ruimte te maken voor wilde bloemen. In 2019 is op parken van Landal GreenParks in totaal 35.000 m2 bloemenweides gecreëerd.
Natuurmonumenten en Landal GreenParks
Deze campagne is niet het eerste samenwerkingsproject van Natuurmonumenten en Landal GreenParks. Beide organisaties hebben sinds 2005 een strategisch partnerschap. Samen met Natuurmonumenten plantte Landal GreenParks eerder al duizenden bomen om nieuwe bossen aan te leggen.
De SponsorRing
De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland. In totaal zijn door de vakjury’s zeventien cases genomineerd in vijf vakgebieden. Landal en Natuurmonumenten deden mee in de categorie Maatschappij, waarin ze het opnamen tegen TUI/CPNB en Bloedbank Sanquin/League of Legend.