Nieuws van de boswachter

Natuurmonumenten genomineerd voor Grand Prix Content Marketing Award

05 NOVEMBER 2014 | Wilco Meijers

Natuurmonumenten genomineerd in de categorie Charity.

Natuurmonumenten genomineerd voor Grand Prix Content Marketing Award

De Grand Prix Content Marketing Awards zijn beloningen voor de beste content marketing-cases en de beste contentproducties in Nederland en België. Er zijn dit jaar 173 cases ingezonden, een record.

Effect van content

De beste strategieën worden beloond met een gouden, zilveren en bronzen award. Er wordt onderscheid gemaakt tussen de domeinen business-to-consumer, business-to-business, businness-to-employee en het domein charity.

In de laatste categorie worden charitatieve instellingen beloond die op de meest doordachte, effectieve en succesvolle wijze contentmarketing inzetten. Natuurmonumenten dingt in deze categorie mee. De uitgangspunten voor alle awards zijn duidelijk: het gaat volledig om de content zelf en het effect ervan.

Welkom otter!

De inzending van Natuurmonumenten draait om de terugkeer van de otter in Nederland. Dat dit schitterende dier zou opduiken in de Randstad, had niemand verwacht. Tegelijkertijd is hij als regelmatig verkeersslachtoffer enorm kwetsbaar. Dit verhaal heeft Natuurmonumenten vanuit het perspectief van onze boswachters in inspirerende contentmarketing kunnen omzetten. Het succes van deze aanpak werd niet alleen bevestigd door allerlei marketing en social media monitors, maar ook door de vele reacties van onze leden, fans en ambassadeurs.

Bekendmaking

Tijdens de uitreiking op donderdag 20 november in DeFabrique in Utrecht, wordt per categorie bekend gemaakt wie de gelukkige winnaar is.

Wilco Meijers