Bezoekerstevredenheidsonderzoek in de Vreugderijkerwaard
Onderzoek helpt bij verbeteren ervaring van bezoek
Bezoekers en bewoners die hun recreatiebeleving van de Vreugderijkerwaard willen delen, maar ook de knelpunten aan willen stippen, hebben nu de kans. Natuurmonumenten houdt de komende weken een tevredenheidsonderzoek. Bezoekers kunnen daarin vertellen over hun ervaringen in het natuurgebied. “Voor ons is dat belangrijke informatie voor het verbeteren van bijvoorbeeld de faciliteiten”, zegt gebiedsmanager Gidion Kok.
Natuurmonumenten houdt deze onderzoeken periodiek. Ze hebben in het land al een schat aan informatie opgeleverd. Nu vindt het onderzoek in de Vreugderijkerwaard plaats. “We vragen mensen of ze tevreden zijn over hun bezoek in de Vreugderijkerwaard en hoe we hun beleving verder zouden kunnen verbeteren. Op die manier horen we wat bezoekers waarderen aan ons gebied en wat ze missen. Die informatie gebruiken we bij onze plannen voor nieuwe voorzieningen en andere aanpassingen”, legt Kok uit.
Bewoners regio
De gebiedsmanager hoopt dat ook veel regiobewoners de vragenlijst invullen. Dat zijn immers de mensen die de Vreugderijkerwaard het vaakst bezoeken. Zij kunnen in het onderzoek het natuurgebied met een cijfer beoordelen en tips voor verbeteringen geven. Ook beoordelen ze bijvoorbeeld de bereikbaarheid, de parkeergelegenheid, de informatieborden, de kwaliteit van de wandelpaden en routes.
Op locatie
Publieke boswachters van Natuurmonumenten gaan de komende tijd ook in de Vreugderijkerwaard zelf in gesprek met bezoekers. Die kunnen daar of later thuis een vragenlijst invullen. Beantwoorden van alle vragen kost ongeveer tien minuten.
Ook je mening geven over de Vreugderijkerwaard of over de voorzieningen in het natuurgebied? Vul dan het onderzoek in via deze link https://onderzoek.marketresponse.nl/nm/vreugderijkerwaard/ of scan de QR-code.