Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goedvindt. Meer weten en instellingen.

Met eigen boot naar Marker Wadden

Marker Wadden is sinds 10 september 2018 een nieuwe vaarbestemming in het Markermeer. Reserveer een ligplaats en verken het Haveneiland te voet! Reserveren kan eenvoudig met de Blue Water App.

Boten

De Blue Water App is een app voor op je smartphone om eenvoudig en vooraf een ligplaats in een haven te reserveren en te betalen. Heb je via de app geboekt, dan ben je verzekerd van een ligplaats in de haven van Marker Wadden.

Meer weten? Lees hieronder de belangrijkste vragen over varen naar Marker Wadden en antwoorden over de Blue Water App.

Waar ligt Marker Wadden?
De haven monding van Marker Wadden is te bereiken met de coördinaten:
N 52o 34.745
E 5o 22.022

Wat is de diepgang van de haven op Marker Wadden?
2.90 meter

Wat is Blue Water App?
Blue Water is een app voor op je smartphone om eenvoudig en vooraf een ligplaats in een haven te reserveren en te betalen. Heb je via de app geboekt dan ben je verzekerd van een ligplaats in de haven van Marker Wadden.

Waarom moet ik betalen?
Voor het beheer en onderhoud van dit natuurgebied betalen alle bezoekers een gebiedsbijdrage. Vaarders betalen liggeld om aan te leggen en te verblijven in de haven van Marker Wadden.

Waarom werkt Natuurmonumenten met Blue Water App?
Natuurmonumenten werkt samen met www.bluewaterapp.nl om vaarders op een eenvoudige manier ligplaatsen te kunnen laten reserveren en betalen. Wij beschikken in de haven over slechts 26 boxen, 2 meerboeien en 1 stapelsteiger (meerdere boten), door vooraf te boeken ben je verzekerd van een ligplaats die geschikt is voor jouw boot.

Is Blue Water App alleen in het Nederlands?
Omdat onze wateren zeer populair zijn bij vaarders uit het buitenland, is de app ook beschikbaar in het Duits en Engels. Wij hopen op deze manier alle bezoekers te voorzien van de juiste informatie. 

Ik heb geen smartphone / Blue Water App, kan ik ook anders reserveren?
Om gebruik te maken van de Blue Water App heb je een smartphone nodig. De app is te downloaden in de playstore of appstore. Er is geen andere mogelijkheid om een plek in onze haven te reserveren.

Ik heb geen smartphone / Blue water app, kan ik op het eiland mijn havengeld betalen?
Onze havenmeesters beschikken over een pin terminal waar je eenvoudig met pinpas of creditcard je liggeld en gebiedsbijdrage kunt betalen. Betalen met cash-geld is niet mogelijk!

Het lukt me niet om een account aan te maken / Blue Water App werkt niet…?
Vragen over de Blue Water App kun je per email stellen via [email protected]

Waarom geen betaal(haven)paal?
Veel havens hebben een betaalpaal waar je met je pinpas af kunt rekenen. Een dergelijke paal is zeer duur in aanschaf en onderhoud. Bovendien is er geen stroomvoorziening op het eiland. Daarom is is er gekozen voor een mobiele betaal methode: de Blue Water App.

Waarom kan ik niet betalen bij de havenmeester?
De havenmeesters en eilandwachters van Marker Wadden zijn vrijwilligers die informatie  geven, maar geen havengeld innen.

Liggeld voor boten in de haven

Voor de pleziervaart wordt voor overnachting in een box liggeld gevraagd.

  • Liggeld 24 uur* € 1.30 p.m. bootlengte;
  • Voorbeeld berekening: voor een boot van 10 meter betaal je € 13,- (10 * 1,30);
  • Leden van Natuurmonumenten krijgen 50% korting over de gebiedsbijdrage.
Betonningsschema vanaf 8 september 2018

Betonning bij de haven van Marker Wadden

logo