Hier vind je antwoord op veelgestelde vragen over onze vaartochten op het Naardermeer.
Hoe ziet de excursieboot eruit?
De boot is overdekt en heeft aan beide zijden tweepersoonsbankjes in een rij staan.
Hoe kun je op de boot komen?
Via een trapje van enkele treden ga je van wal de boot op.
Kun je met de rolstoel bij de boot komen?
Via de verharde steiger kun je wel bij de boot komen.
Kun je met de rolstoel op de boot komen?
Ja, er ligt een verharde steiger. Vervolgens kun je via een lift met een plateau de boot op komen. Check voordat je boekt via [email protected] of er ruimte op de boot is.
Waar is de opstapplek?
Op ons Erf Stadzigt, Meerkade 2 in Naarden. Hier kun je parkeren en is Gasterij Stadzigt gevestigd. Hier zie je aan het water de steiger liggen. Daar ligt de boot met gids op je te wachten.
Welke faciliteiten zijn er aan boord?
Er zijn geen faciliteiten aan boord, zoals toilet of catering. Een flesje water en een kleine snack mag mee aan boord.
Zijn er uitstapmogelijkheden tijdens de vaartocht?
Op de meeste tochten stap je op 1 of meerdere plekken in het gebied uit. Dit is helaas niet mogelijk voor mensen in een rolstoel.
Mag een hond mee?
In het natuurgebied, op het erf en in de Gasterij zijn honden niet toegestaan.
Wat is de invloed van het weer?
Het is vaak wat kouder op het water, zorg dus voor warme kleding. De boot is open dus neem bij verwachting van regen ook regenkleding mee. En bij zonnig weer wordt zonnebrand en een hoed/pet aangeraden.
Wat zijn de openingstijden van Gasterij Stadzigt?
Kijk voor de actuele openingstijden op de website van Gasterij Stadzigt: http://www.gasterijstadzigt.nl/
Hoe lang duurt de vaartocht?
2,5 uur (waarbij je niet naar het toilet kunt).
Kan Natuurmonumenten de tocht annuleren?
Natuurmonumenten houdt zich het recht voor om activiteiten op het laatste moment te annuleren. Bij (on)weersverwachting (veiligheid), te weinig aanmeldingen of anders. Bij annulering ontvang je bericht hierover via email. Bij annulering door Natuurmonumenten worden de betaalde kosten teruggestort. Eventueel gemaakt reis- en overige kosten worden niet vergoed.
Kan de boeker de tocht annuleren of wijzigen?
Bij het annuleren van een individuele activiteit ontvang je geen geld retour. Neem voor het wijzigen van je boeking telefonisch contact op met onze Ledenservice. Verplaatsen van een activiteit kan op basis van beschikbaarheid tot uiterlijk 6 werkdagen voor de activiteit. U ontvangt dan het geld van de oorspronkelijke boeking retour en u kunt zelf een nieuwe datum boeken. Let op: wijzigen kan alleen op werkdagen tijdens kantooruren.
Wel geboekt, maar niet deelgenomen? Helaas kunnen wij geen geld retour geven.