Jeroen Smit

Smit verwierf als onderzoeksjournalist faam met het schrijven van boeken over een tweetal spectaculaire debacles, die het Nederlandse bedrijfsleven in het eerste decennium van de nieuwe eeuw troffen, te weten Het Drama Ahold (2004) en De Prooi, blinde trots breekt ABN Amro (2008).

Jeroen Smit

In 2005 werd ‘Het Drama Ahold’ onderscheiden met de prijs ‘Managementboek van het jaar’. In 2019 publiceerde hij het boek ’Het grote gevecht en het eenzame gelijk van Paul Polman’ over de strijd om duurzaamheid ingebed te krijgen bij een internationale multinational. Daarnaast presenteert Smit programma's op radio en TV en is commentator en columnist. Voor BNR Nieuwsradio presenteerde hij BNR Laat en Marktveroveraars, en voor de NPS de tv-programma’s Nova en Buitenhof. Smit’s pleidooi voor activistisch leiderschap vormt een inspiratiebron voor bestuurders en beslissers. Bedrijven die niet bijdragen aan een betere wereld, hebben geen bestaansrecht, aldus Smit.

logo