Help mee, bescherm de kust

Fotograaf: Rene KosterDe kust van Nederland is uniek. Vanwege de natuur, de rust, ruimte en weidse uitzichten. Helaas wordt de kust bedreigd door heel veel bouwplannen. Help mee om onze kust te beschermen!

Zes natuur- en milieuorganisaties waaronder Natuurmonumenten bundelen de krachten om ons unieke kustlandschap te behouden. Dat is hard nodig: uit onderzoek blijkt dat liefst 8.143 nieuwe bouwobjecten de Noordzeekust bedreigen! De bouwdrift is veel groter dan gedacht.
Lees hier meer over het onderzoek >

Kustpact zorgt voor betere bescherming kust

Mede dankzij de stem van meer dan 100.000 Kustbeschermers zijn er nieuwe landelijke afspraken over de bescherming van de kust. Ongerept strand of duin blijft ongerept. In gebieden waar nu geen bebouwing is mag niet gebouwd worden, dat is de grote winst van het kustpact. Meer dan 60 overheden en organisaties onderschrijven de afspraken, waaronder Natuurmonumenten.

Video: Hart voor de kust

Waarom onze unieke Nederlandse kust behouden moet blijven, vertellen mensen met een hart voor de kust in onderstaand filmpje.

Campagne Bescherm de kust

Natuurmonumenten wil samen met haar partners wildgroei aan bouwplannen voorkomen en roept daarom mensen op om de campagne te steunen en Kustbeschermer te worden op www.beschermdekust.nl. De campagne Bescherm de kust is een initiatief van:

• Natuurmonumenten
  • Natuur en Milieufederatie Zuid-Holland
  • ZMf (Zeeuwse Milieufederatie)
  • Het Zeeuwse Landschap
  • Zuid-Hollands Landschap
  • Stichting Duinbehoud

Inmiddels hebben zich nog meer organisaties aangesloten bij onze actie:

Wereld Natuur Fonds, De Waddenvereniging, LandschappenNL, Landschap Noord-Holland, Vogelbescherming Nederland, Vereniging Kust & Zee, Stichting De Noordzee, Natuur en Milieufederatie Noord-Holland, Milieufederatie Friesland, Natuur en Milieufederatie Groningen

Help mee, bescherm de kust

word nu lid