Informatie over thema’s en standpunten van Natuurmonumenten

09 april 2024 | Elske Schuurmans

Over tal van thema’s zoals landbouw, stikstof, zonnepanelen, windmolens en recreatie heeft Natuurmonumenten informatie op de website staan. Maar dat is soms wel eens lastig te vinden. Soms moet je als een Sherlock Holmes zoeken. Zo lees je iets over nieuw recreatiebeleid in de krant en denk je, waarom is dat? Is er sprake van aanscherping van de toegangsregels? Of golden die regels altijd al? Of wat bedoelt de journalist, is dat het hele verhaal?

Een grutto op een lentemiddag in Friesland

Voor recreatie in onze gebieden zijn er algemene regels. Uiteraard kunnen voor bepaalde natuurgebieden extra of andere regels gelden.
De wereld om ons heen heeft een enorme impact op de natuur die Natuurmonumenten wil beschermen. Problemen als klimaatverandering, watervervuiling en stikstof hebben groot effect op dieren en planten. Bekijk hier hoe Natuurmonumenten omgaat met deze actuele thema's en waar wij de oplossingen zien. En vind je geen antwoord op je vraag, mail je vraag naar de ledenservice.

Elske Schuurmans

Ledencommissie